دانستنی های سلامتکسب و کار

فضای مجازی مرجع تبلیغ جراحی پلاستیک نیست

فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی با هشدار به اینکه نمی توان برای هر فرد جراحی زیبایی انجام داد، گفت: فضای مجازی مرجع تخصصی تبلیغ جراحی پلاستیک و زیبایی نیست و انجام این نوع جراحی‌ها توسط افراد فاقد صلاحیت آسیب‌های زیادی به سلامت بیمار وارد می‌کند.

به گزارش دیده بان سلامتی و به نقل از ایرنا؛ مهدی احمدی در نشست خبری درباره چالش ها، باید و نبایدهای جراحی های زیبایی اظهار داشت: فضای مجازی از جمله اینستاگرام مرجع تخصصی تبلیغ جراحی پلاستیک و زیبایی نیست.

وی با بیان اینکه برخی افراد فاقد صلاحیت به صورت زیرزمینی و با هزینه کمتر اقدام به انجام جراحی زیبایی می‌کنند، ادامه داد: تنها گروهی که می تواند از عنوان جراحی زیبایی استفاده کند، فوق تخصص پلاستیک و زیبایی است و از رسانه ها تقاضا داریم به مردم اطلاع رسانی لازم را در این زمینه انجام دهند.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک افزود: از آنجایی که صورت بزرگترین دارایی هر فرد است، باید قبل از انجام جراحی درباره پزشک مربوطه تحقیق شود زیرا اینستاگرام منبع تایید کننده نیست.

احمدی با اشاره به افرادی که به دلیل انجام جراحی‌ توسط افراد فاقد صلاحیت دچار عوارض شده اند، اظهار داشت: این افراد برای رفع مشکلات خود به متخصصان جراحی پلاستیک مراجعه می کنند زیرا افراد غیرصلاحیت مطب‌های خود را دایم تغییر می‌دهند و قابل شناسایی نیستند.

وی از افزایش تقاضای جراحی زیبایی از سوی اتباع بیگانه در ایران برای انجام عمل جراحی پلاستیک خبر داد و گفت: تغییر چشم مردم افغان با عمل جراحی قابل انجام نیست و نژاد هر فرد قابل تشخیص است.

افزایش تقاضا برای زیبایی صورت

این پزشک با بیان اینکه تقاضا برای جراحی صورت رو به افزایش است، تصریح کرد: این تقاضا از طیف‌های گوناگون مطرح می‌شود؛ اشخاصی که دچار بدشکلی‌ ذاتی بوده و یا کمبود اعتماد به نفس داشته و یا دچار بیماری خود زشت انگاری هستند و یا افرادی که به علت فرایند پیری، می‌خواهند صورتشان را جوان‌تر کنند، از جمله افرادی هستند که خواهان جراح زیبایی هستند.

احمدی با تاکید بر اینکه پزشک باید تشخیص دهد که چه کسی نیاز واقعی به جراحی دارد، اظهار داشت: پس از کرونا و به دلیل افزایش ارتباطات تصویری بین افراد، تقاضا برای جراحی زیبایی از زیبایی بدن به سمت زیبایی صورت تمایل یافته به طوری که این تقاضا به صورت جهانی افزایش یافته است به طوری که در فضای مجازی نیز شاهد رواج تبلیغات جراحی زیبایی هستیم.

این متخصص جراحی پلاستیک یادآور شد: این صنعت می تواند آورده مالی ایجاد کند و به همین دلیل افراد متفاوت از تخصص‌های گوناگون پزشکی و افراد فاقد هرگونه صلاحیت و حتی تکنسین‌های اتاق عمل به این عرصه ورود کرده اند.

وی بر این نکته تاکید کرد که در حیطه جراحی های زیبایی، عمل لیپوساکشن پر عارضه بوده و در عین حال تقاضا برای انجام آن زیاد است در حالی که انجام آن فقط در صلاحیت فوق تخصص های جراحی پلاستیک است.

عنوان «متخصص جراحی زیبایی» نداریم

سامان طهماسبی فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی نیز در این نشست گفت: در کشور تخصصی به عنوان متخصص و جراح زیبایی نداریم بلکه تنها عنوان «فوق تخصص جراح پلاستیک» است که صلاحیت انجام عمل زیبایی را دارد و سایر عناوین به هیچ عنوان ارزش آکادمیک و قانونی ندارد و بیشتر جنبه بازاریابی دارد.

طهماسبی افزود: این روزها در فضای مجازی جراحی زیبایی دغدغه اصلی افراد شده است در حالی که پزشک باید سلامت بیمار را در اولویت قرار دهد نه اینکه فقط به زیبا شدن فرد تمرکز کند.

وی با تاکید بر اینکه انجام عمل زیبایی به هر قیمتی اخلاقی و علمی نیست، گفت: در فضای مجازی نظارتی بر این امر وجود ندارد و هر کسی خود را به راحتی کارشناس می داند و بدون فیلتر اظهار نظر کرده و باعث انحراف مخاطبان می شود.

تقاضا برای جراحی زیبایی در ایران زیاد است

فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی درباره توریسم درمانی در حوزه عمل های زیبایی نیز گفت: در ایران با توجه به نظام آموزشی پیشرفته، پزشکان باسواد و حاذق در زمینه درمان های جراحی، قابل رقابت با کشورهای دنیا هستیم و با توجه به اینکه هزینه های کمتری نسبت به سایر کشورها وجود دارد، تقاضا برای انجام جراحی پلاستیک و درمان در کشور از سوی مردم سایر کشورها زیاد است.

طهماسبی ادامه داد: متقاضیان جراحی‌های صورت به خصوص در قسمت فوقانی زیاد است و بیشتر از کشورهای کانادا و حاشیه خلیج فارس برای انجام زیبایی به ایران می آیند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا