دانستنی های سلامت

تصویب تعرفه خدمات دارویی ۱۴۰۲ در هیات دولت

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تعرفه خدمات دارویی پس از تصویب در شورای عالی بیمه به تصویب هیات دولت رسید.

به گزارش دیده بان سلامتی و به نقل از ایرنا؛ سید حیدر محمدی افزود: نظر به‌ ضرورت اجرای پایدار طرح نسخه‌ نویسی و نسخه‌ پیچی الکترونیک و نیز اجرای بهینه فرایندهای تجویز و مصرف منطقی دارو و سایر کالاهای سلامت، تعرفه خدمات دارویی می‌ بایست همانند سایر خدمات تشخیصی و درمانی، تعیین و اجرایی شود.

وی اظهار داشت: با پیگیری‌ های صورت‌گرفته مصوبه شورای‌ عالی بیمه در خصوص تعرفه خدمات دارویی به هیات دولت ارسال و با تصویب متن پیشنهادی در هیات دولت ابلاغ می‌ شود.

معاون وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: در مصوبه شورای‌ عالی بیمه در خصوص تعرفه خدمات دارویی پنج ردیف وجود دارد که برای مدیریت خدمات دارویی و کنترل نظام تجویزی در بخش بستری، نسخه‌ پیچی سرپایی به‌ ازای هر نسخه، مدیریت داروهای بدون نسخه (otc)، مدیریت خدمات دارویی در داروهای ترکیبی و مدیریت خدمات بسته‌ بندی مجدد پیشنهاد شده است و به‌ زودی ابلاغ می‌ شود.

گفتنی است در راستای اجرای ماده 17 تصویب نامه شورای عالی اداری با موضوع  “حقوق شهروندی در نظام اداری” و نظر به لزوم استقرار میز خدمت حضوری و الکترونیکی طی “دستورالعمل میز خدمت” به شماره 1538588 مورخ 1396/06/07 سازمان اداری و استخدامی کشور؛ میز خدمت در دستگاه های اجرایی جهت تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی ایجاد شده است. به همین منظور، ارباب رجـــــــوع محترم سازمان می توانند از طریق میز خدمت الکترونیکی راه اندازی شده در قالب دو سامانه تیکتینگ (Ticketing) برای ثبت مشکل، نظر و شکایات خود در خصوص سامانه های سلامت در آدرس www.support.ttac.ir و سامانه مکاتبات الکترونیکی (چارگون) برای ثبت  مکاتبات در آدرس https://fc.fda.gov.ir اقدام نمایند. در ضمن با توجه به پشتیبانی سامانه مکاتبات الکترونیکی از پروتکل استاندارد ECE، شرکت های متقاضی، امکان برقراری ارتباط مستقیم الکترونیکی را خواهند داشت. بالطبع در این حالت از طریق سامانه داخلی شرکت، ثبت و پیگیری مکاتبات بدون مراجعه حضوری به راحتی قابل انجام است. میز خدمت الکترونیکی علاوه بر شفاف سازی فرایندها، ثبت و مستندسازی مشکلات و مکاتبات را در پی داشته و برخلاف شیوه مراجعه حضوری و تلفنی مانع از هرگونه تضییع حقوق ذینفعان و مراجعین محترم بوده و با توجه به سوابق، به طور مستند، قابلیت پیگیری و رفع خطای انجام شده طی فرایند اجرایی وجود خواهد داشت.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا