کسب و کار

استقبال وزیر کشاورزی مالزی از ایجاد بستر همکاری با موسسه رازی

وزیر کشاورزی و امنیت غذایی کشور مالزی پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی ایران با وجود تحریم‌ها علیه کشورمان را شگفت انگیز خواند و انعقاد تفاهم نامه مشترک با موسسه رازی را زمینه ای برای بهره‌مندی از پیشرفت های زیرساختی ایران به ویژه در حوزه واکسن سازی عنوان کرد.

به گزارش دیده بان سلامتی و به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی؛ “محمد سبو”، که در راس هیئتی و با همراهی دکتر مجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، از موسسه رازی بازدید کرد، در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با ابراز شگفتی از دستاوردهای ایران اظهار کرد: موسسه رازی در زمینه تولید واکسن های مختلف دستاوردهای متعددی به دست آورده و در تولید واکسن کووید 19 نیز موفق عمل کرده است.
وی گفت: امیدواریم بتوانیم در آینده ای نزدیک با فراهم کردن زمینه های همکاری متقابل بین دانشمندان ایرانی و محققان مالزیایی، بستر تعامل و ارتباطات طرفین را به ویژه در حوزه تولید واکسن های مختلف گسترش دهیم و در سایر شاخه های علمی نیز مانند امنیت غذایی و کشاورزی، همکاری های مثمرثمری نیز بین سازمان تحقیقات کشاورزی مالزی و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ایران، به انجام برسد.
وزیر کشاورزی مالزی، همچنین زیرساخت های تحقیقاتی کشورمان را در مقایسه با سایر کشورهایی که سفر کرده، شگفت انگیز خواند و تصریح کرد: تاب آوری محققان ایرانی موضوعی جالب توجه است که حتی در زمان تحریم ها نیز متوقف نشدند و فعالیت های تحقیقاتی خود را ادامه دادند.
وی خاطرنشان کرد: ما از تحریم هایی که در ۴۰ سال گذشته توسط کشورهای غربی به ایران تحمیل شده آگاه هستیم اما ایران علی رغم تحریم ها توانسته از زیرساخت های تحقیقاتی بسیار مدرنی برخوردار شود و فعالیت دانشمندان و محققان ایرانی متوقف نشده است.

وزیر کشاورزی مالزی ضمن ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم نامه میان کشور ایران و مالزی، گفت: تفاهم نامه هایی که میان سازمان تحقیقاتی ایران و مالزی امضا می شود، بستر همکاری میان دو کشور را فراهم می‌کند، ما نیز امیدواریم بتوانیم از پیشرفت های زیرساختی ایران بهره مند شویم.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا