کسب و کار

اکبریان: انتقال تجربیات و گسترش دیپلماسی علمی با کشورهای مسلمان در دستور کار موسسه رازی است

مراسم اختتامیه سومین دوره آموزشی ساخت واکسن برای کارشناسان و فراگیرانی از کشور سنگال با حضور مسئولانی از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در این مجموعه برگزار شد.

به گزارش دیده بان سلامتی و به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی؛ مراسم اختتامیه دوره آموزشی “ساخت؛ کنترل و تضمین کیفیت واکسن” برای کارشناسانی از کشور سنگال، با حضور مرتضی اکبریان، مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست، علبرضا یوسفی، مدیر پژوهش، آموزش و تجاری سازی از مدیران موسسه رازی و جمعی از مدرسان این دوره آموزشی در سالن زنده یاد دکتر مرتضی کاوه برگزار شد.

مدیر حوزه ریاست موسسه رازی در این مراسم، با ابراز خرسندی از حضور فراگیرانی از کشورهای مختلف افریقایی در این موسسه اظهار کرد: موسسه رازی به عنوان مجموعه ای با قدمت و پیشنه ای بلند در زمینه ساخت واکسن و سایر فراورده های بیولوژیک، در جهان شناخته شده و از دیرباز ارتباطات خوبی با کشورهای مختلف داشته است.

وی گفت: خوشحال هستیم در چند روز گذشته، میزبان کارشناسان حوزه های مختلف دامپزشکی از کشور سنگال بودیم و امید است آموزه های این دوره ها ضمن مفید بودن، سبب معرفی بهتر موسسه رازی در کشور مقصد شود.

اکبریان، همچنین از آمادگی موسسه رازی برای صادرات و انتقال تکنولوژی و دانش فنی ساخت واکسن به کشورهای افریقایی خبر داد.

مدیر پژوهش، آموزش و تجاری سازی موسسه رازی نیز در سخنانی، گفت: این دوره با همکاری بخش های مختلف موسسه رازی برگزار شد تا در مدتی کوتاه، اطلاعات و آموزش هایی مفید از  تولید واکسن، کنترل و تشخیص در اختیارشان قرار داده شود.

وی افزود: همکاری های علمی- تحقیقاتی، تجاری و بین المللی با کشورهای مختلف در دستور کار موسسه رازی است و از آن استقبال می کند.

همچنین محمدکاظم شاه کرمی، عضو هیئت علمی موسسه رازی، ارائه مطالب و آموزش های تخصصی در زمان کوتاه پنج روزه را کاری دشوار دانست و گفت: در موسسه رازی، اندوخته ای از 100 سال دانش فنی و تجربه وجود دارد و تلاش کردیم در همین زمان محدود، نکات اصلی و کلیدی صنعت واکسن سازی را تشریح را تشریح کنیم.

به گفته محمد شجاعی، عضو هیئت علمی موسسه رازی و ناظر ارشد این دوره، 15 نفر از محققان و اعضای هیئت علمی موسسه، مسئولیت آموزش فراگیران سنگالی را به عهده داشتند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا