کسب و کار

برگزاری سخنرانی علمی با موضوع «کنترل کیفی کیت‌های تشخیصی الایزا» در موسسه رازی

در راستای سلسه نشست های علمی در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی موضوع کنترل کیفی کیت های تشخیصی الایزا توسط عضو هیئت علمی این مجموعه تشریح شد.

به گزارش دیده بان سلامتی و به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی؛ دکتر سعیده ابراهیمی در این سخنرانی علمی با اشاره به تکمیل و تجهیز سالن تولید کیت های تشخیصی در موسسه رازی شعبه اراک اظهار کرد: کیت تشخیص بیماری یون در گاو در سال 97 -98 تجاری سازی شد و همزمان مجوز تولید کیت تشخیص بروسلوز در گاو را نیز از سازمان دامپزشکی کشور دریافت کردیم.

وی به کیفیت بالا و رضایت مشتریان از کیت های تولیدی موسسه رازی اشاره کرد و افزود: با توجه به عدم تولید کیت های دامپزشکی در کشور و نیاز داخل، تحقیقاتی در این حوزه و جهت تولید این کیت ها در شعبه اراک با همکاری موسسه رازی مرکزی (کرج) در حال انجام است.

استادیار موسسه رازی به دریافت مجوز برای تولید کیت های تشخیصی آنتی بادی کرونا ویروس IgG و IgM در زمان شیوع پاندمی کرونا خبر داد و گفت: این کیت برای ارزیابی آنتی بادی پس از واکسیناسیون به آزمایشگاه های تشخیص طبی مختلف ارسال شد که با رضایت بسیار بالای آنان مواجه شد.

دکتر ابراهیمی خاطرنشان کرد: دستورالعمل ها و فرآیندهای لازم برای تولید این کیت ها تهیه شده و اقدامات لازم برای اخذ استاندارهای ISO 13485 و ISO 9001 در شعبه اراک انجام شده است.

وی دریافت گواهینامه مسئول فنی کیت های تشخیصی و نیز کنترل کیفی کیت های تولید شده در شعبه اراک را از دیگر اقدامات موسسه رازی شعبه اراک عنوان کرد.

عضو هیئت علمی موسسه رازی با اشاره به اهمیت انجام آزمایشات کنترل کیفی هنگام طراحی و تولید کیت های تشخیصی اشاره کرد و گفت: آزمایشات مختلفی از جمله تست صحت، دقت، حساسیت، اختصاصیت، پایداری، سختی پذیری و …. جهت کنترل کیفی کیت های الایزای کمی و کیفی وجود دارد.

وی همچنین در مورد روش انجام این تست ها نیز توضیحاتی ارائه داد.

اهمیت کالیبراسیون دستگاه هایی که برای تست الایزا مورد استفاده قرار می گیرند مانند الایزا ریدر، الایزا واشر و سمپلر و نیز نحوه تست کالیبراسیون در آزمایشگاه از جمله مواردی بود که توسط دکتر ابراهیمی در این سخنرانی علمی تشریح و عنوان شد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا