کسب و کار

بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگ عمرانی موسسه رازی در سال1402

مدیر فنی و مهندسی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: نوسازی برخی تجهیزات و ساختمان ها، مستلزم حمایت و جذب اعتبار ملی است.

به گزارش دیده بان سلامتی و به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی؛ دکتر عباس اشتری، با اشاره به جایگاه فعالیت های مهندسی در موسسه رازی اظهار کرد: ملاحظات و تفکرات مهندسی از همان خشت اول تاسیس موسسه رازی به صورت مناسب و اصولی در این مجموعه پیاده شده که نشان دهنده اهمیت مهندسی در ساخت این موسسه منحصر به فرد بوده است.

وی سپس گفت: با توجه به قدمت موسسه رازی، دستگاه ها و ساختمان های متعددی نیاز به بازسازی و تعمیر دارند و حجم وظایف و مسئولیت های بخش های مختلف فنی و مهندسی پرتعداد است؛ اگر چه اقداماتی موثر و به واقع بزرگ به دست توانای کارکنان متخصص و پرتلاش این مجموعه رقم خورده است تا کمترین خللی در فعالیت های موسسه بزرگ رازی رخ ندهد و در اندیشه ارتقاء نیز باشیم.

مدیر فنی و مهندسی موسسه رازی، با اشاره به پروژه های تکمیل شده یا آماده تحویل موقت در سال 1402 گفت: تکمیل و بهره‌برداری از ساختمان تولید واکسن های نوترکیب، احداث سازه واکسن آنفولانزای طیور در مرند، ساختمان تولید واکسن گامبورو در مشهد، بازسازی ایستگاه تحقیقاتی کردان، بازسازی ساختمان تولید واکسن تب برفکی و سوله آزمایشگاه و استقرار آزمایشگاه سطح سه از پروژه های مهم موسسه بود که به ویژه در مورد ساختمان نوترکیب، در مدیریت پیشین فنی و مهندسی، تلاش هایی فراوان برای اجرا و پیشبرد این پروژه مهم انجام شد.

اشتری ادامه داد: بازسازی 80 درصد دستگاه های استریل کننده بخار (اتوکلاو) مورد استفاده در آزمایشگاه ها در یک اقدام جهادی طی امسال به انجام رسید و لازم است فرمانتورها و خطوط بسته بندی نیز با هدف انطباق با استانداردهای روز دنیا، با همت و تلاشی مضاعف بازسازی شود اما نوسازی و تجهیز برخی بخش ها از طریق جذب اعتبارات ملی میسر خواهد بود.

وی، همچنین از هزینه کرد 153 میلیارد تومان اعتبار در بخش قراردادها طی سال 1402 خبر داد و افزود: این اعتبار جدای از قراردادهای خرید تجهیزات عمده ای است که توسط هیئت رئیسه موسسه مدیریت می شود.

مدیر فنی و مهندسی موسسه رازی، در ادامه با تاکید بر لزوم افزایش بهره وری در این مجموعه گفت: با هدف پیشگیری از هدر رفت زمان و انرژی، با تدوین دو شرح خدمات خرید قطعات الکتریکی، برقی و مکانیکی و ذخیره سازی این قطعات در انبار مواد مصرفی، تلاش شد بستری ایجاد کنیم تا در مواقع اضطراری به علت کمبود قطعات مصرفی، کارها به تاخیر یا تعویق نیفتد.

اشتری، همچنین از اصلاح لوله های آب مصرفی PW و افزایش ظرفیت دیزل ژنراتورها در موسسه رازی خبر داد و اضافه کرد: به منظور رفع چالش تامین آب مصرفی بخش های تولیدی که به علت محدودیت منابع آبی درگیر آن هستیم، راهکارهایی برای تامین آبِ مناسب سازی شده این بخش ها اندیشیده شده و با اجرای این برنامه ها قادر به رفع مشکل خواهیم بود.

وی با بیان این که میراث دار مجموعه ای ارزشمند، قدرتمند و باعظمت هستیم، تصریح کرد: توسعه فعالیت های مرتبط به آب، بخار، برق و نوسازی خطوط تولیدی، افقی روشن را پیش روی موسسه رازی قرار خواهد داد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا