کسب و کار

تولید پادزهر عقرب با اهداف صادراتی در شعبه اهواز موسسه رازی افزایش می یابد

رئیس شعبه جنوب غرب موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، از پایان عملیات لوله کشی و گاز رسانی به ایستگاه تحقیقاتی حمیدیه با هدف افزایش تولید پادزهر عقرب و دیگر محصولات بیولوژیک برای مصارف داخلی و صادرات خبر داد.

به گزارش دیده بان سلامتی و به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی؛ ابوذر فتحی با اعلام این خبر گفت: در راستای تجهیز و تکمیل ایستگاه تحقیقاتی حمیدیه به منظور انجام طرح های تحقیقاتی و تولیدی فراورده های بیولوژیک، با همت همکاران شعبه جنوب غرب کشور مجوزهای لازم برای احداث شبکه گاز ایستگاه حمیدیه اخذ شد و پس از آن عملیات لوله گذاری برای این ایستگاه آغاز شد.

وی افزود: با پایان یافتن عملیات لوله کشی و گازرسانی به ایستگاه حمیدیه، فعالیت های تحقیقاتی و تولیدی این مرکز توسعه خواهد یافت.

فتحی به اشاره به پیگیری های اجرای این پروژه یادآور شد: این اقدام، حاصل بیش از  11 ماه تلاش مستمر و پیگیری های اداری، برگزاری جلسات متعدد با همکاری استانداری خوزستان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و تصویب و ابلاغ ردیف و اعتبارات استانی به اتمام رسیده است.

به گفته رئیس شعبه اهواز موسسه رازی، این پروژه، زیرساختی مهم و حیاتی برای استفاده از تجهیزات فنی و تاسیساتی تولید سرم ضد عقرب زدگی به عنوان یکی از محصولات استراتژیک و انحصاری ایران در خاورمیانه، همچنین بستری مناسب به منظور افزایش تولید این سرم ها و دیگر محصولات بیولوژیک برای مصارف داخلی، صادرات و ارزآوری قابل توجه برای کشور است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا