کسب و کار

موسسه رازی در صدر ورزش دستگاه های اجرائی

حامد رحمتی از کارکنان  موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و سرپرست تیم ملی پینگ پنگ ورزشکاران کم توان ذهنی کشور، به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش با خبرنگار موسسه رازی به مصاحبه نشست.

به گزارش دیده بان سلامتی و به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی؛ ورزش همواره یکی از ارکان سلامتی معرفی می شود و توصیه به ورزش کردن، از توصیه های موکد در آموزه های فرهنگی و دینی ما است. ورزش در ابعاد مختلف آن، خواه انفرادی و تیمی و چه به قصد حرفه ای و شرکت در مسابقات و یا به دلایل دیگر، موجب نشاط و شادابی، افزایش طول عمر و بهبود عملکرد فردی است؛ از این روی، افراد بسیاری در کنار فعالیت های شغلی و حرفه ای خود، به ورزش می پردازند و تاثیر این انتخاب را در ابعاد مختلف زندگی خویش مشاهده می کنند.

در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، که به عنوان بزرگترین مجموعه تولید واکسن و فراورده های بیولوژیک خاورمیانه شناخته می شود در کنار فعالیت های تحقیقاتی – تولیدی، از دیرباز ورزش نیز جایگاهی ویژه داشته و به علت اهمیت آن در پویایی و نشاط جمعی، همواره مورد توجه مدیران و کارکنان موسسه رازی بوده و تعداد زیادی از کارکنان این مجموعه به سوی ورزش سوق پیدا کرده یا فعالیت های ورزشی خود را با استفاده از امکانات ورزشی موجود در موسسه ادامه می دهند.

شرکت در مسابقات متعدد استانی و ملی و کسب مقام های ارزشمند در رشته های مختلف ورزشی، از جمله دستاوردهای تیم های ورزشی موسسه رازی است که علاوه بر خرسندی و کامیابی فردی، انگیزه و شور را به این مجموعه بزرگ و پویا تزریق می کند.

 چندی پیش حامد رحمتی، از پرسنل موسسه رازی و سرپرست نگهداری و تعمیرات بخش فنی و مهندسی این موسسه، به عنوان سرپرست تیم 2 نفره پینگ پنگ ورزشکاران کم توان ذهنی کشور با هماهنگی فدراسیون جانبازان و معلولین و همراه با کاروان ورزشی ایران در مسابقات جهانی المپیک ویژه برلین 2023 حضور یافت که به مناسب “روز و هفته تربیت بدنی و ورزش” مصاحبه ای کوتاه با وی داشتیم.

رحمتی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی موسسه رازی، درباره حضورش در این مسابقات گفت: امسال، المپیک ویژه 2023 در برلین آلمان، با حضور بیش از هفت هزار ورزشکار از 190 کشور جهان در 26 رشته ورزشی برگزار شد و از ایران، 25 ورزشکار در 9 رشته ورزشی به این مسابقات اعزام شدند و بنده به عنوان مربی تیم پینگ پنگ کاروان المپیک ویژه کشورمان در این مسابقات شرکت کردم.

 وی افزود: در رشته ورزشی تنیس روی میز، از دو ورزشکار شرکت کننده در مسابقات، یکی از ورزشکاران توانست مدال نقره جهانی را از آن خود کند و ورزشکار دیگر، گرچه به دلایلی نتوانست در روز مسابقه حاضر شود اما نشان ویژه المپیک که نشان طلایی است و به برترین های رتبه های چهارم تا ششم مسابقات اهدا می شود، به این ورزشکار کشورمان تعلق گرفت و از وی تجلیل و قدردانی شد.

رحمتی با اشاره به سابقه ورزشی خود -که از دوره نوجوانی با شرکت در مسابقات استانی و کشوری رشته پینگ پنگ، ورزش حرفه ای را آغاز کرده است- ادامه داد: حدود پنج سال پیش بر حسب اتفاق وارد حیطه مربیگری ورزش کودکان و نوجوانان کم توان ذهنی شدم و در این چند ساله، با شرکت در بیش از 20 رویداد بین المللی داخلی و خارجی، با این بچه ها کار کردم و آموزش دیدم. پارسال هم از طرف انجمن بین المللی بازی و ورزش کودکان برای یک دوره آموزشی ویژه مربیان کودکان و کم توانان ذهنی در کشور سوئیس اعزام شدم.

سرپرست تیم ملی پینگ پنگ ورزشکاران کم توان ذهنی، کار با این کودکان را تجربه ای ارزنده توصیف کرد و اظهار داشت: این کودکان عموما مسئولیت پذیر، منظم، آموزش پذیر و بسیار مهربان و عاطفی هستند و کار با آن ها در عین این که بسیار آموزنده است، باید روحیه خاص و عواطف آن ها را هم در نظر گرفت و با ملاحظاتی خاص رفتار کرد. این افراد به شکلی عجیب و غیرمنتظره هوای یکدیگر را دارند و با برنده شدن نه تنها مغرور نمی شوند که از هم تیمی و حتی رقیب خود دلجویی می کنند و این رفتار در ورزشکاران ایرانی که به این مسابقات اعزام شدند به دفعات مشاهده شد.

 کارمند موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی که تنها از روی عشق و علاقه و بدون حق الزحمه، با فدراسیون معلولین و جانبازان همکاری می کند، ادامه داد: معمولا هزینه های اعزام ورزشکاران به این مسابقات توسط خانواده ورزشکاران یا اسپانسرها تامین می شود و برای اعزام به المپیک ویژه برلین نیز هزینه بلیط و ویزا را خودمان پرداختیم اما عشق به کودکان کم توان ذهنی، محرکی قوی برای بودن در کنار این بچه ها است.

 وی در خصوص عملکرد ورزشکاران ایرانی حاضر در مسابقات و ورزشکاران سایر کشورها به استعداد ورزشکاران ایرانی اشاره کرد و ادامه داد: درصد مدال های کسب شده توسط بچه های ایرانی در این مسابقات در مقایسه با کشوری مانند هندوستان با بیش از 400 ورزشکار شرکت کننده، به طور قابل توجهی بیشتر بود و از 25 ورزشکار ایرانی، سه طلا، یک نقره، پنج برنز و 20 نشان ویژه طلایی نصیب کارون ورزشی کشورمان شد. بنابراین در صورت حمایت این افراد چه در رده سنی کودک و نوجوان و چه رده های سنی بالاتر، شاهد موفقیت های بسیار بیشتری در زمینه های مختلف ورزشی و تحصیلی خواهیم بود.

رحمتی در ادامه این گفت و گو، به اهتمام موسسه رازی در حفظ سلامت کارکنان اشاره و اظهار کرد: در موسسه رازی امکانات ورزشی مناسبی برای پرسنل فراهم شده و می توان از این ظرفیت یا به شکل اعزام ورزشکار یا در قالب پشتیبان، برای معرفی بیشتر موسسه رازی در مجامع ورزشی بین المللی استفاده کرد. این کار در ارتقا بهره وری کارکنان نیز تاثیری مثبت دارد.

وی افزود: موسساتی مانند موسسه المپیک ویژه ایران نیز در حال فعالیت هستند که در تمام استان ها نمایندگی دارند و موسسه می تواند در قالب پشتیان و حامی، شرایطی ایجاد کند تا پرسنلی که دارای فرزند کم توان بوده و دارای استعداد خاص هستند، فرزند خود را به مراکز همکار با این موسسه معرفی کرده تا در این مراکز تمرین کنند و از آن ها رکوردگیری شود و چنانچه حد نصاب لازم را  به دست آورند، برای مسابقات برون مرزی و المپیک انتخاب شوند.

سرپرست نگهداری و تعمیرات بخش فنی و مهندسی موسسه رازی یادآور شد: برگزاری مسابقات زمستانی سال آینده در ایتالیا و المپیکِ ویژه چهار سال آینده در استرالیا فرصتی مناسب برای ورود موسسه به عنوان حامی مالی ورزشکاران یا یک تیم ورزشی در این رویدادهای بین المللی است.

گفتنی است در حالیکه سرانه ورزشی هر نفر در ایران 78 صدم متر مربع است، موسسه رازی با بیش از 8 هزار متر مربع فضای ورزشی، 11 برابر متوسط کشوری را برای همکاران فراهم کرده است و در آستانه گرامیداشت صدمین سال تاسیس موسسه رازی، حفظ و توسعه فضای ورزشی و تشویق و حمایت هرچه بیشتر از همکاران برای مشارکت در رویدادهای ورزشی داخلی و خارجی، می تواند انگیزه و امید را در بین پرسنل پرتلاش موسسه با اصالت و ریشه دار رازی، دو چندان کند و نام این موسسه بلندآوازه را بار دیگر و این بار در قامت حامی مالی، در مجامع ملی و بین المللی طنین انداز گرداند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا