دانستنی های سلامت

استقرار ۱۲۰۰ نیروی درمان اضطراری در مسیر پیاده‌روی اربعین

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌ احمر به آمادگی لازم برای پوشش پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و از استقرار ۱۲۰۰ نیروی درمان اضطراری در مسیر پیاده‌روی خبر داد.

به گزارش دیده بان سلامتی و به نقل از ایرنا ؛ پیمان نامدار در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان هلال‌ احمر ضمن اعلام این خبر افزود: این مجموعه امروز به توانمندی قابل‌ توجهی رسیده و یکی از این جنبه‌ های توانمندی هلال‌ احمر، مشارکت‌ های داوطلبانه است.

وی افزود: این یک سرمایه عظیم است و هلال‌ احمر ظرفیتی بالا در حوزه نیروی انسانی داوطلب دارد؛ به شکلی که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار داوطلب شناسنامه‌ دار در جمعیت هلال‌ احمر فعال شده‌ اند.

نامدار ادامه داد: جذب این سرمایه اجتماعی یک افتخار است و می‌ توان به بهترین شکل از این ظرفیت بهره گرفت. علاوه بر این جمعیت از متخصصین توانمندی نیز در ماموریت‌ های متفاوت استفاده می‌ کند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی اضافه کرد: در زلزله افغانستان، ترکیه و سوریه همین متخصصان به بهترین شکل امدادرسانی کرده و توانمندی‌ های جمعیت هلال‌ احمر جمهوری اسلامی ایران را نمایان کردند.

وی افزود: روند خدمات‌ رسانی ما به مردم بی‌ وقفه ادامه دارد و بر همین اساس، حدود ۱۲۰۰ نفر از پرسنل و داوطلبان حوزه بهداشت و درمان اضطراری در عراق مستقر می‌ شوند تا به زائران اربعین خدمات ارائه دهند. پوشش مراسم اربعین معطوف به مسیر پیاده‌ روی نیست و در داخل کشور و در مرز نیز مستقر خواهیم شد.

نامدار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در کنار داوطلبان، ظرفیت مهم دیگری به نام شرکت‌ های دانش‌بنیان وجود دارد، گفت: همکاری با دانش‌ بنیان‌ ها اولویت ماست و امروز در همکاری با سه شرکت دانش‌ بنیان در حوزه توانبخشی گام‌ های مثبتی برداشته‌ ایم و تلاش‌ ها در این حوزه به زودی جنبه‌ های ملموسی خواهد داشت.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا