کسب و کار

بازدید اعضای کانون بسیج اساتید موسسه رازی از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس

رئیس کانون بسیج اساتید موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از بازدید اعضای این کانون، از باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد.

گزارش دیده بان سلامتی و به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی؛ دکتر محمد اسلام پناه با تاکید بر ضرورت زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، جانبازان و ایثارگران 8 سال جنگ تحمیلی، بازدید از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور جمعی از اعضای هیات علمی، محققان و کارکنان موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی انجام شد.

وی با بیان اینکه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، یکی از بزرگترین موزه های جنگ در جهان اسلام و یکی از جدیدترین موزه ها در غرب آسیا به شمار می رود، افزود: این مجموعه که از جاذبه‌های گردش گری تهران در کنار مجموعه‌هایی مانند باغ کتاب تهران، کتابخانه ملی ایران، فرهنگستان‌های جمهوری اسلامی ایران، باغ هنر و مصلای امام خمینی(ره) قرار دارد،  به عنوان قطب فرهنگی شهر تهران در اراضی عباس‌آباد (تهران) احداث شده‌است.

دکتر اسلام پناه خاطرنشان کرد: این موزه با زیربنای ۲۰۵ هزار متر مربع، یکی از بزرگترین باغ‌ موزه های کشور است که از بخش‌های مختلفی مانند تالارهای هشت گانه (تالار پروانه‌ها- تالار آستانه- تالار حیرت و حقانیت- تالار دفاع- تالار آرامش- تالار شهادت- تالار پیروزی- تالار سرانجام)، باغ راه، دریاچه مصنوعی، آب نمایش، سالن های تماشاخانه و سراسرنما تشکیل شده و با استفاده از فن آوری های دیجیتال سعی در انتقال مفاهیم تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارد.

وی گفت: این مجموعه با استفاده از فن آوری های روز دنیا علاوه بر نمایش نقش مردم در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، توانسته است به فراخور تقویم، هر ساله نمایشگاه‌های موقت مراسمات و برنامه‌ها مختلفی را برگزار نماید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا