کسب و کار

جایگاهی ویژه برای موسسه رازی در نظام یکپارچه واکسن سازی کشور قائل هستیم

معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: با توجه به قدمت و اهمیت فعالیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در نظام یکپارچه واکسن سازی کشور، جایگاه ویژه ای برای این مجموعه در نظر گرفته ایم.

به گزارش دیده بان سلامتی و به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی؛ علی محمد لطیفی در جلسه مشترک با رئیس و هیئت رئیسه موسسه رازی و بازدید از بخش های مختلف، موسسه رازی را با صد سال قدمت یکی از مراکز پرافتخار کشور از گذشته تاکنون عنوان کرد و افزود: این مجموعه از منظر سازمان پدافند غیرعامل و بر اساس اهمیت حوزه ماموریت، به عنوان زیرساخت حساس کشور طبقه بندی شده و نقش کلیدی تولید واکسن در کشور را به عهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه واکسن یکی از محصولات استراتژیک، کلیدی و راهبردی کشور است، خاطرنشان کرد: اهمیت این موضوع در زمان بحران و مواجهه با همه گیری هایی مانند کووید19 مشخص می شود و بر همین اساس موسسه رازی در آن زمان در خط مقدم فعالیت و ماموریت ذاتی خود، انتظاری که از این مجموعه می رفت را به خوبی پاسخ داد و موفق به تولید نخستین واکسن تزریقی- استنشاقی کووید19 در دنیا شد.

معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: در نظام یکپارچه ای که با موضوع واکسن سازی کشور، توسط سازمان پدافند غیرعامل در حال پیگیری است، جایگاهی ویژه برای موسسه رازی قائل هستیم و به شکل بهتری در پازل کلی نظام واکسن، نقش و ماموریت این مجموعه ارزشمند مشخص خواهد شد.

لطیفی ادامه داد: موسسه رازی مجموعه ای حاکمیتی است و با توجه به قدمت بالای آن و نقش مهمی که در حوزه سلامت کشور و تولید انواع واکسن و فرآورده های بیولوژیک ایفا می کند، از جایگاه خاص و ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: موسسات دیگری هم در کشور در این زمینه فعالیت دارند که باید بررسی لازم صورت گیرد تا ظرفیت های موجود در کشور در راستای تکمیل یکدیگر و نه رقابت باهم ، فعالیت داشته باشند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا