کسب و کار

فصل جدید فعالیت های موسسه رازی با ساخت و تجهیز ساختمان تولید واکسن های نوترکیب آغاز می شود

معاون‌ برنامه ریزی و پشتیبانی موسسه تحقیقات واکسن ‌و سرم سازی رازی از صرف هزینه ۳۲ میلیون یورویی برای تجهیز ساختمان تولید واکسن های نسل جدید در موسسه رازی خبر داد.

به گزارش دیده بان سلامتی و به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، دکتر غلامرضا حنیفی، در سومین روز بیست و دومین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته با حضور در غرفه موسسه رازی در جمع خبرنگاران گفت: موسسه رازی در سال ۱۳۰۳ با هدف مهار بیماری طاعون گاوی و سایر بیماری های دام و طیور پایه گذاری شد و با گذشت نزدیک به یک قرن از شروع به کار موسسه، بیش از ۸۰ محصول و فراورده بیولوژیک تولید می کند.
وی افزود: در زمینه پزشکی از ۹ واکسن اجباری کودکان، هفت واکسن در موسسه رازی تولید می شود و نقش مهمی در حفظ سلامتی جامعه ایفا می کند.
دکتر حنیفی اضافه کرد: این موسسه دارای ۶ شعبه در شهرهای اهواز، شیراز، کرمان، مشهد، مرند و اراک است و در زمینه پدافند غیرعامل اهمیتی استراتژیک برای کشور دارد.
معاون برنامه ریزی و پشتیبانی موسسه رازی، با اشاره به صادرات سرم های درمانی ضدمارگزیدگی و عقرب زدگی موسسه رازی به برخی کشورها از جمله عراق، گفت: در آینده ای نزدیک این محصول باکیفیت، به کشورهای پاکستان، سوریه و حاشیه خلیج فارس نیز صادر خواهد شد.
وی همچنین به ساخت واکسن اورنیتوباکتریوم تراکئال (ORT) ویژه بیماری های طیور در شعبه شیراز موسسه رازی اشاره کرد و یادآور شد: این واکسن پیش از این از خارج کشور تامین می شد اما با دستیابی محققان موسسه رازی به دانش فنی ساخت آن، ضمن تامین نیازهای داخل از واردات این واکسن بی نیاز شده ایم.
دکتر حنیفی، نیروی انسانی را سرمایه اصلی موسسه رازی نام برد و اظهار کرد: استمرار فعالیت این موسسه در حدود یک قرن، نتیجه تلاش و  زحمات شبانه روزی بزرگان و تمام کارکنان موسسه رازی از بدو تاسیس تا امروز است و زمانی که در کشورهای همسایه، صنعت واکسن سازی معنایی نداشت، در این موسسه انواع واکسن های مختلف ساخته می شد و به لطف خدا و همت همکاران و دانشمندان رازی، این روند ادامه دار و رو به پیشرفت است.
معاون برنامه ریزی و پشتیبانی موسسه رازی، برنامه این موسسه را ورود به ساخت نسل چهارم واکسن ها برپایه نوترکیب اعلام کرد و گفت: با برنامه ریزی و پیگیری های زیاد، ساختمان تولید واکسن های نوترکیب در موسسه رازی احداث شده و با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیون یورو برای تولید واکسن های جدید همگام‌ با تکنولوژی روز دنیا، در حال تجهیز است.
وی، حمایت مجموعه دولت و حاکمیت از موسسه رازی را موجب بیمه شدن حوزه سلامت کشور دانست و بر لزوم حمایت های به موقع از این موسسه تاکید کرد.
مطالب مرتبط

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا