کسب و کار

لزوم عضویت موسسه رازی در آینده نزدیک در سلسله جلساتEuFMD

رئیس امور بین الملل موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: در این وبینار مسائل بسیار مهمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که از مهمترین آن ها ضرورت عضویت این موسسه در آینده نزدیک در سلسله جلسات بین المللی تب برفکی بود.

به گزارش دیده بان سلامتی و به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی؛ دکتر رایناک قادری در حاشیه برگزاری وبینار بین المللی تب برفکی، اظهار کرد: این سمینار با هدف بررسی الگوهای همه گیری و ارزیابی روش های کنترل کیفی بیماری و واکسن تب برفکی در ایران و خاورمیانه برگزار شد که با استقبال شرکت کنندگان مواجه شد.

وی با اشاره به اینکه در این وبینار محققانی از ایتالیا، گرجستان، انگلستان و سازمان دامپزشکی کشور به عنوان سخنران حضور داشتند، افزود: در این رویداد شاهد تنوع شرکت کنندگان از کشورهای مختلف از جمله کشورهایی نظیر مصر، کویت، لیبی، عراق، هند و …. بودند.

رئیس روابط بین الملل موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مباحث مطرح شده در این وبینار را در حوزه اپدمیولوژی کشور و منطقه، تست های کنترلی و مقایسه ای این تست‌ها، وضعیت واکسیناسیون کشور و ظرفیت‌های نظارتی سیستم دامپزشکی بر روی اپیدمی و بیماری‌های تب برفکی در کشور عنوان کرد.

وی همچنین از جلسه پرسش و پاسخ در انتهای وبینار خبر داد و گفت: از مهمترین نکاتی که در این جلسه مطرح شد، عضویت موسسه رازی در آینده نزدیک در سلسله جلساتEuFMD بود که حاضرین جلسه مساعدت و حمایت خود را از این موضوع اعلام کردند.

لازم به ذکر است دکتر رسول زارع سفیر ایران در نمایندگی جمهوری اسلامی در فائو و دکتر وثوق احمدی دبیر دبيرخانه جهانی مبارزه‌ و کنترل بیماری‌های فرامرزی از سازمان دهندگان این وبینار بودند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا