کسب و کار

بازدید استاندار اصفهان باهمراهی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تات از دستاوردها و پیشرفت‌های پزشکی و دامپزشکی موسسه رازی

معاون وزیر جهاد کشاورزی به همراه استاندار اصفهان در راس هیئتی با حضور در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، پس از برگزاری جلسه مشترک از بخش های مختلف این مجموعه بازدید کردند.

به گزارش دیده بان سلامتی و به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی؛ دکتر مرتضوی استاندار اصفهان و هیئت همراه، دکتر خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در نشستی صمیمی با دکتر اسحاقی؛ رئیس و تنی چند از معاونان و مدیران بخش های مختلف موسسه رازی شرکت کرد و در جریان جزئیات فعالیت این مجموعه سترگ با یکصد سال قدمت، قرار گرفت.

این هیئت، پس از برگزاری نشست مشترک از موزه روابط عمومی، بخش جانوران سمی و پروژه خط تولید واکسن های نوترکیب که برای تولید واکسن های نسل جدید طراحی شده، بازدید و دیدن کرد.

موسسه رازی از سال 1303 تا کنون با تحقیقات و تولید واکسن و فرآورده های بیولوژیک انسانی، دام و طیور موجب ریشه کنی و کاهش چشمگیر بسیاری از بیماری های خطرناک در کشورمان شده است.

فلج اطفال از جمله بیماری هایی خطرناکی است که با واکسن تولید شده در موسسه رازی از سال 1380 در کشور ریشه کن شده است؛ و این مهم درحالی صورت گرفته که کشورهای اطراف ایران از مراکز و منابع اصلی انتشار این بیماری هستند.

همچنین، کشور ایران با تولیدات سرم های درمانی ضد مارگزیدگی و عقرب زدگی موسسه رازی، بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصولات در خاورمیانه است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا