کسب و کار

بررسی میزان پیشرفت پروژه مشترک تهیه واکسن ماهی کپور در موسسه رازی شعبه شیراز

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور، از عقد قرارداد فرآیند تجاری سازی واکسن ماهی کپور خبر داد.

به گزارش دیده بان سلامتی و به نقل از روابط عمومی موسسه رازی شعبه شیراز ؛ جلسه پیگیری پروژه مشترک واکسن آئروموناس هیدروفیلا و همفکری برای روند تجاری سازی آن به دعوت پژوهشکده آبزی پروری آب های جنوب کشور و به صورت وبیناری، با حضور دکتر علی شیرازی نژاد رئیس موسسه رازی شعبه شیراز برگزار شد.

در این جلسه که محمود حافظیه معاون پژوهشی و فناوری، ابوالفضل سپهداری رئیس بخش بهداشت و بیماری های موسسه تحقیقاتی علوم شیلات کشور، حسین هوشمند رئیس پژوهشکده آبزی پروری آب های جنوب کشور و مینا آهنگر زاده، مجری پروژه نیز حضور داشتند، در خصوص پیگیری مبنی بر تسریع در روند اخذ پروانه از سازمان دامپزشکی، همفکری و تصمیم گیری شد.

در این نشست مسئولان هر دو موسسه ضمن ابراز تمایل در خصوص اجرای این پروژه و پروژه های مشترک مشابه در خصوص ساخت واکسن، مقرر شد قرارداد همکاری مشترک، برای انجام فرآیند تجاری سازی واکسن ماهی کپور نیز تنظیم شود.
همچنین، ضمن تشکیل کمیته مشترک واکسن مقرر شد به طور منظم هر دو ماه یک بار جلسات هم اندیشی و بررسی روند اجرای پروژه، برگزار شود.
گفتنی است؛ پروژه ماهی کپور معمولی به صورت مشترک بین پژوهشکده آبزی پروری آب های جنوب کشور و موسسه تحقیقات واکسن‌و سرم سازی رازی شعبه شیراز، با همکاری اداره کل دامپزشکی استان خوزستان و بخش خصوصی و محوریت تهیه واکسن و انجام آزمایشات در سطح مزرعه در حال اجرا است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا