کسب و کار

بومی‌سازی دانش فنی تولید نسل جدید نانومواد ضدعفونی‌کننده در پژوهشگاه مواد و انرژی

دو محصول نسل جدید نانو مواد ضدعفونی کننده توسط پژوهشگران شرکت دانش بنیان فن آوران نانو ویرا سامان مستقر در مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی تولید شد.

به گزارش دیده بان سلامتی و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه مواد و انرژی؛ دکتر ابوذر مسعودی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: محلول ضدعفونی کننده هوای بیمارستان و ماسک نانو پوشش آنتی ویروس-آنتی باکتری دو محصول نسل جدید نانو مواد ضدعفونی کننده هستند که ما در شرکت دانش بنیان فن آوران نانو ویرا سامان موفق به تولید آن شدیم.

وی افزود: از بین بردن ویروس‌ها در ۵ دقیقه در محیط‌های بیمارستانی با محلول و دوام ۱۲ ساعته ماسک از جمله کاربرد‌های این محصولات می باشد.

این پژوهشگر اظهار داشت: محلول ضدعفونی کننده ساخته شده کاملا بدون بو و غیرسمی است و تا 99/99 درصد می تواند در برابر باکتری مقاوم باشد و برای فلزات نیز خوردگی ایجاد نمی کند.

این محصولات که با هدف ارتقاء بهره وری در صنعت سلامت تجاری‌سازی شده‌اند، تاییدیه ها و مجوزهای لازم را دریافت نموده و تست های آنتی باکتریال آنها با استاندارد EN آلمان تایید شده است.

این طرح توسط دکتر ابوذر مسعودی عضو هیات علمی پژوهشگاه و دکتر محیا نانگیر دانشجوی دکتری مواد پژوهشگاه مواد و انرژی ساخته شده است.

گفتنی است پخش گزارش این محصول در اخبار شبکه یک صدا و سیما از طریق لینک زیر قابل مشاهده است:

https://telewebion.com/episode/0xc6a5a3b

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا