کسب و کار

دوره آموزشی ساخت واکسن‌های دامپزشکی برای کارشناس کشور ازبکستان در موسسه رازی پایان یافت

کارگاه آموزشی در زمینه ساخت واکسن های دامپزشکی ویژه کارشناس کشور ازبکستان پس از یک ماه، در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی به پایان رسید.

به گزارش دیده بان سلامتی و به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی؛ دکتر سهیلا مرادی بیدهندی در حاشیه مراسم اختتامیه دوره آموزشی یک ماهه کارشناس کشور ازبکستان که روز سه شنبه در این موسسه برگزار شد، گفت: در راستای توسعه همکاری های مشترک بین دو کشور ایران و ازبکستان و با حمایت معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات)، کارگاه های های آموزشی در زمینه کشاورزی و دامپزشکی برای تیمی هشت نفره از کارشناسان کشور ازبکستان در موسسات و مراکز تابعه سازمان تات برگزار شد.

 وی گفت: از بین کارگاه های آموزشی، موسسه رازی، به عنوان مجری و متولی برگزاری دوره ای یک ماهه برای یکی از این کارشناسان در خصوص ساخت واکسن های دامپزشکی معرفی شد و این کارشناس با همراهی دکتر نجمه معتمد، عضو هیئت علمی موسسه به عنوان ناظر ارشد پروژه، از بخش های مختلف تولیدی و تحقیقاتی موسسه دیدن کرد و آموزش های لازم توسط اعضای هئیت علمی و کارشناسان موسسه به وی ارائه شد.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، گسترش همکاری های علمی بین دو کشور، استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در زمینه فناوری و نوآوری شرکت‌های دانش بنیان، آموزش محققان و جوانان کشور ازبکستان و حضور برخی از شرکت‌های ایرانی در کشور ازبکستان را از دستاوردهای این تفاهم نامه اعلام کرد.

گفتنی است؛ این دوره‌آموزشی پس از اتمام دوره آموزشی ویژه کارشناسان کشور مالی در موسسه رازی، با هدف آشنایی با شیوه تولید واکسن و فراورده های بیولوژیک از جمله نحوه جداسازی عوامل بیماری زا، شناسایی، تشخیص و تهیه بذر واکسینال و تولید و کنترل و تضمین کیفیت محصول انجام شد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا