کسب و کار

فتح بازارهای جهانی راهبرد موسسه رازی در حوزه بین‌الملل

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی طی نشستی با معاون وزیر جهاد کشاورزی، به تشریح اهداف ماموریت های خارجی موسسه پرداخت.

به گزارش دیده بان سلامتی و به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی؛ در جلسه ای با حضور دکتر سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزی و دکتر علی اسحاقی، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در محل سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی، گزارش ماموریت های خارجی موسسه رازی در سال 1401 ارائه شد.

در ابتدای این جلسه، دکتر اسحاقی با اشاره به برنامه های راهبردی ابلاغی در حوزه بین الملل و برنامه بلند مدت چهار ساله موسسه رازی گفت: ماموریت های خارجی موسسه با هدف تدوین برنامه خودکفائی در تولید واکسن ها و سایر فرآورده های بیولوژیک وارداتی، توسعه محصول (تحقیق و توسعه(R&D ، توسعه بازار (از طریق مذاکره با مصرف کنندگان و ارتباط با شرکت های خصوصی)، آموزش و توسعه منابع انسانی موسسه رازی در جهت تولیدات واکسن ها و فرآورده های بیولوژیک موجود و همچنین آموزش در جهت پیاده سازی تکنولوژی های جدید تولید واکسن، برندسازی موسسه در سطح ملی و بین المللی، توسعه و نوسازی خطوط تولید فراورده های بیولوژیکی و آزمایشگاه های کنترل کیفیت و تحقیقات (سفارش تجهیزات نسل جدید و تکنولوژی روز) انجام می شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز در این جلسه، فتح بازارهای جهانی، تقویت زیرساخت های موسسه رازی، تبادل فناوری و توانمند سازی نیروهای رازی را به عنوان چهار راهبرد حوزه بین الملل موسسه رازی اعلام کرد.

دکتر خیام نکویی همچنین در حوزه تعاملات و همکاری های بین المللی بر تقویت ارتباط با سازمان بهداشت جهانی، شناسایی شرکت های متناظر در حوزه تولید فراورده های بیولوژیک و ایجاد خط تولید مشترک در کشورهای مالزی و عمان تاکید کرد.

گفتنی است در این جلسه، دکتر حسین جعفری معاون پژوهش و فناوری، دکتر عبدالله مخبر دزفولی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی، مهندس کریم احمدی صومعه معاون توسعه مدیریت و منابع، دکتر تورج ولی نسب مدیرکل دفتر ارتباطات علمی و همکاری‌های بین‌المللی سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج كشاورزي و دکتر رایناک قادری سرپرست روابط بین الملل موسسه رازی نیز حضور داشتند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا